globalns.no > Support > SLA

SLA (Service Level Agreement)

Servicenivåavtalen (SLA)  

SLA (Service Level Agreement)

Dette servicenivåavtalet regulerer den erstatning som kunder med tjenestene Dedikert Server, Exchange e-postkontoer samt Co-location kan kreve av Global Network Solution dersom internettkapasiteten mot en eller flere servere har vært nede som følge av avbrudd eller kraftige driftsforstyrrelser (nertid). Avtalen gjelder kun serverløsninger som er utstyrt med RAID.

1 Planlagte avbrudd

Planlagte avbrudd er avbrudd som er nødvendige for å utføre løpende vedlikehold og service av Webhotellet/Serverhotellet og tilknyttede utstyr. Ved slike anledninger forbeholder Global Network Solution seg retten til midlertidig å gjøre pauser i leveringen av tjenestene samt å begrense tilgjengeligheten til Internett/nettsted/server. Avbrudd som skjer for planlagt vedlikehold skal ikke betraktes som driftsavbrudd. Ved omfattende tiltak skal kunden varsles før tiltaket iverksettes.

2 Oppetid

Med oppetid menes den månedsvise avbruddsfrie tiden beregnet i prosent. Global Network Solution garanterer at kundens nettsider/server/e-post er tilgjengelig via http minst 99,7 % av tiden hver måned. Den garanterte oppetiden beregnes som følger: 24 x antall dager i måneden – tid for planlagt driftsvedlikehold = 100 % tilgjengelighet.

3 Nertid

Med nertid menes den tiden en IT-tjeneste ikke er tilgjengelig for brukerne. Kortere serviceavbrudd kan oppstå selv under normal drift og gir ingen rett til kompensasjon eller erstatning.

4 Tilbakebetaling samt beregning

For at tilbakebetaling skal bli aktuelt, må kunden sende en skriftlig forespørsel om dette innen tretti (30) dager fra datoen avbruddet ble gjenopprettet. Ellers bortfaller kundens rett til tilbakebetaling. Global Network Solution forbeholder seg retten til å vurdere om tilbakebetaling er aktuelt. Tilbakebetaling skjer via fradrag på kundens neste faktura. Tilbakebetaling kan maksimalt utgjøre 25 % reduksjon av kundens månedlige avgift.

SLA (Service Level Agreement)

Scroll to Top